Gdy firma upada…

pr-kryzys

Rynek firm z każdej branży musi być nastawiony na różne koleje losu. Czasami poprzez nieuczciwe działania konkurencji można paść ofiarą negatywnego prezentowania marki przez osoby lub instytucje głoszące nieprawdziwe informacje lub treści mające oczernić daną firmę lub osobę fizyczną w sposób celowy. Gdy na skutek takich działań zaczyna się walić dorobek połowy życia, trzeba przedsięwziąć właściwe środki. Bardzo pomocny w takich sytuacjach okazuje się pr kryzysowy. Trzeba zwrócić się więc do osób oraz instytucji odpowiedzialnych za sprawne odbudowanie pozytywnego public relations, czyli korzystnego obrazu działań oraz całokształtu danego zjawiska w oczach potencjalnych klientów i odbiorców. Czy takie zabiegi są trudne? Wiele zależy od tego, jak duże szkody zostały poczynione i jak wiele czasu zajmie ich naprawianie. Czasem poprawa pozytywnego odbioru w oczach innych zajmuje krotki czas, bo chodzi o drobiazgi, a czasem poprzez zagmatwane działania kogoś, kto działał na naszą szkodę w sposób przemyślany, trzeba ułożyć cały, wieloetapowy plan przywracania wszystkiego „do życia”.

Naprawienie nadszarpniętego zaufania potencjalnych klientów zawsze wiąże się z kosztami finansowymi. Agencje public relations operują jasnymi i przejrzystymi cennikami, w których każdy etap i rodzaj działania promocyjnego jest poddawany określonemu progowi cenowemu. Inną kwotę zapłacimy za kampanię reklamową przeznaczoną dla radia, czy telewizji, a inną kwotę będziemy musieli uiścić za reklamę prasową oraz internetową. Ważne jest także medialne bycie aktywnym. W skutecznym zwalczeniu przeciwności jak najbardziej pomaga otwarte przyznanie się do popełnionych błędów oraz wskazanie nie tylko pozycji przeciwnika działającego nie niekorzyść, ale także własnych niepowodzeń, być może mogących przyczynić się do przebytej porażki.

Trzeba być także optymistą i mieć świadomość, że w dzisiejszej dobie rozbudowanych mediów właściwie nie ma problemu do rozwiązania. Nie warto się poddawać, bo każdy krok w celu naprawy jakości działania firmy jest zawsze krokiem do przodu, o ile działamy uczciwie i otaczamy się właściwymi współpracownikami.