Jakie opakowanie, taka sprzedaż – marketing wizualny

siatka

siatkaStrategii marketingowych, mających na celu jak największą sprzedaż danego towaru, jest wiele. Jednak są pewne zasady, niezmienne od wieków, a powodujące stale, ten sam znakomity efekt. sprzedażowy Jedną z naczelnych strategii, które zawsze się spełniają, jest wizualny odbiór promowanego przedmiotu. Jak wiadomo wszystko co piękne przykuwa uwagę i pobudza pragnienie, przeważnie związane z chęcią posiadania. Dlatego też nowoczesne opakowania foliowe, w które pakowana jest ogromna ilość produktów, niemal z każdego rodzaju gałęzi handlowo – przemysłowej, są obecnie projektowane w taki sposób, żeby jak najbardziej pobudzić ludzki zmysł wzroku, a także dotyku.
Dzisiaj przepiękne opakowania foliowe, w które pakowane są na przykład eleganckie zestawy kosmetyczne, piękne bukiety czy rzadkie kwiaty albo wspaniałe słodycze, zachwycają swoim pięknem i estetyką. Producenci opakowań foliowych, którzy nastawiają się właśnie na eleganckie i wytworne opakowania foliowe, stają się powoli wirtuozami i artystami. Nieraz produkt opakowany w folie tak naprawdę nie dorównuje pięknu jego opakowania. Nie bez przyczyny popularne do dziś jest przysłowie, żeby nie oceniać czegoś po opakowaniu, jednak w przypadku nowoczesnych opakowań foliowych nabiera ono zgoła zupełnie innego znaczenia.
Opakowania foliowe nie tylko mogą zachwycać swoją forma i kształtem, ale także są wytrzymałe i często obok roli ozdobnej pełnią również funkcję ochronną, zabezpieczając tym samym towar przed możliwymi uszkodzeniami.
Zdarza się też tak, że świetnie zaprojektowane opakowania foliowe, stają się niejako obok samego produktu, równie istotnym znakiem rozpoznawczym danej marki. Może i jest to coś w rodzaju przerostu formy nad treścią, jednak jak wiadomo, kliencie kupują przede wszystkim oczami, a im bardziej atrakcyjny dostarczy im się obraz czy wizerunek, tym chętniej sięgają po dany produkt. W ten sposób pakowanie stało się równie istotnym elementem marketingowym, jak samy produkt. I w czasie reklamy i promocji przywiązuje się do niego równie dużą uwagę.

Źródło – worki foliowe