Packshot – zdjęcie z zupełnie innego wymiaru

black-box-template_23-2147504743

Zdjęcie jest jednym z najdoskonalszych form przekazu. Kiedyś tę rolę pełniły obrazy, w których artyści starali się nie tylko przedstawić otaczającą ich rzeczywistość, ale także stosowali ukryte w nich komunikaty, które były czytelne dla ludzi o wyostrzonym zmyśle postrzegania. Współcześnie zastosowanie obrazu i zawartych w nim komunikatów nabrało zupełnie innego znaczenia i w sposób permanentny weszło do przestrzeni życia publicznego, jako nieodłączna część szeroko pojętego marketingu. Dzisiaj zdjęcia pełnia olbrzymią rolę w procesie reklamy i promocji wszelkiego rodzaju produktów.

Dobre zdjęcie równa się świetnym wynikom sprzedażowym. Ale w dobie, gdy jakość fotografii reklamowej i produktowej osiągnęła szczyty, trzeba było stworzyć coś innego. I tym czymś jest właśnie packshot. Jest to zupełnie inny wymiar fotografii – dosłownie jak i w przenośni. Marketingowcy zaadaptowali na potrzeby kampanii promocyjnych technologię wizualizacji 3d i za pomocą sekwencyjnych zdjęć produkt, tworzone są dzisiaj interaktywne przedstawienia sprzedawanego przedmiotu. Zdjęcia packshot w technologi trójwymiarowej, pozwalają na dokładne i wielostronne obejrzenie obiektu. Seria fotografii pozwala na wygenerowanie dokładnego półsferycznego lub sferycznego obrazu. Jest to niezwykłe narzędzie, nie tylko ze względu na dostarczenie konsumentowi dodatkowych bodźców, ale także dlatego, że pozwala sprzedawcy pokazać jak najwięcej zalet sprzedawanego produktu.

Profesjonalny packshot charakteryzuje się również niezwykła jakością. Zdjęcia są robione z reguły na białym tle, co z jednej strony pozwala w zadowalający sposób skontrastować fotografowany przedmiot, a z drugiej umożliwia,po precyzyjnym wyselekcjonowaniu przedmiotu z fotografii – czyli szparowaniu, wykorzystywanie zdjęć także w zestawieniu z innymi tłami. Technologia trójwymiarowych packshotów sprawia, że prezentacje fotograficzne produktów weszły na zupełnie nowy poziom, pozwalając konsumentowi w szybki i zadowalający sposób zapoznać się z budzącym jego zainteresowanie produktem. Z pewnością tego typu wizualizacje będą coraz częściej spotykane, ponieważ obecnie są jednym z najlepszych narzędzi promocyjnych i reklamowych w przestrzeni multimedialnej.

Opracowano dzięki: http://marszalstudio.pl/